BUSIGT

Hallå grabbar! Har precis vart med Emma. 
Och vet ni hur busig jag har vart idag eller? Jo, det var så att igårkväll så gjorde jag kola. Jag lovade då mamma att inte äta upp allt på en gång utan spara så att vi har, lixom. Och vad var det första jag gjorde när jag kom hem från skolan idag? JO, åt upp dom! Då fick ja sånna jävla skuldkänslor så jag gjorde en till sats med kola och nu sitter jag och hoppas på att hon inte kommer märka någonting. Spännande... 
Här har ni receptet:
  • 100 gram smör
  • 1 dl socker
  • 3 msk sirap
  • 1,5 msk kakao
häll ingredienserna i en kastrull och koka. Låt det koka i ca 5-10 minuter och gör då kultestet. 
Häll smeten i knäckformar eller på en plåt med bakplåtspapper. Ställ in i kylen så att kolan blir seg.
Sen är det bara att äta! Hur gott som helst!

och för övrigt så har det vart en ovanligt rolig tisdag! Imorgon är det onsdag (hur konstigt det än låter......) och då har vi elevens vaaaaaal. Kuol eller inte. eller. inte. eller. iiii


AJA, nu ska jag käka kola. 
PUSS på ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0