Thailand 2008/2009.

Planet gick den 10 december kl 19.00. Mellanlandade i Frankfurt. Kom till Thailand klockan 15.00 thailändsk tid. Mötte Ratana (min morbrors frus syster som vi bodde hos) på flygplatsen, hon hade ordnat skjuts till hennes hus. Huset låg i centrala Bangkok, det var stort och rymligt, så vi fick gott om plats. I Bangkok hyrde vi en minibuss + chaufför i två dagar som körde oss dit vi ville. Åkte bl.a. till: The floating Iland, the floating market, crocodile farm, MBK shoppingcenter och King Palace. Det var jätteroligt alltihopa!
Efter vi vart i Bangkok så flög vi till Hat yai, därifrån åkte vi buss och båt till Bulon.
Bulon var verkligen en liten paradisö! Det fanns bara fem resort på hela ön, alla med varsin resturang + strand. Vi bodde i en söt liten stuga alldeles vid havet. Det fanns inte mycket annat att göra än att bada, äta, sova och läsa. Det var ett jättemysigt ställe, men det blev faktiskt lite långtråkigt mot slutet. Vi var där i sex dagar.
Efter Bulon åkt vi till Phi Phi. En lång resa dit, men det var det värt. Phi phi är verkligen sjukt vackert, där kan man göra nästan allt och vi gjorde det mesta! Det coolaste av allt var nog en tre-timmars tur vi gjorde med en longtail-båt. Båtturen började med att vi stannade på ett fantastiskt ställe och snorklade. Jag har aldrig gjort något coolare! Det var fullt med färgglada fiskar överrallt som simmade runt oss, men de nuddade oss aldrig. Efter snorkligen så åkte vi till Maya beach där dem spelade in filmen The beach. Där var det fint, men inte så mycket mer. Efter Maya Beach så åkte vi till Monkey beach. Det var jättekul! Det fanns massor av apor som ville bli matade och dem var inte blyga direkt, vissa av dem var t.o.m riktigt dryga och aggressiva. Sista dagen på Phi Phi var inte speciellt solig. Det var nog där det fina vädret brast...
Efter Phi Phi bar det av till Koh Samui. Tog en dag att resa dit med.
Koh Samui var väl inte direkt något speciellt, och att det var dåligt väder gjorde väl ingenting speciellt bättre. Det var en fartfyllt ställe med alldeles för mycket horor! Horklubbar överallt, inte så kul kanske... Men vi hade en jättefin pool som vi badade i varje dag. Eftersom det var kasst väder (mycket regn) så hade vi ingen större lust att gå till stranden, som ändå låg ganska nära.
Efter Koh Samui åkte vi en Speedboat-färja till Hua hin. Det var nog det sjukaste jag varit med om! Vågorna var enorma och färjan gick minst sagt snabbt! Jag mådde jätteilla och spydde lite en gång. Man hörde tydligt hur alla runtom började spy/kräkas. Mamma spydde jättemycket, allt var jättehemskt och vi åkte den där jävla båten i fyra timmar!! I Hua hin var det också pissväder, men men. Inte så kul. Vi hade pool där med men gick till stranden två dagar, mest för att det inte fanns så mycket annat att göra...
Sista dagen bestämde vi oss för att åka till Bangkok och shoppa, eftersom vi ända skulle flyga därifrån samma dag. Så vi åkte till MBK shoppingcenter och shoppade i tre timmar, vilket är alldeles för kort, stället är ju enormt!
Jag shoppade inte så mycket som förväntat, faktiskt.

Lägger upp bilder antingen senare idag, eller i morgon, får se hur det blir!